I torsdags blev det en Roadtrip till Californien igen, inget jag hade planerat men så bra det blev.
Eftersom jag blev kvar här i Arizona ett par veckor till så tyckte min vän Cora att vi kan ju inte bara vara kvar här, vi sticker till Yamilett i San Diego. Sagt och gjort vi packade väskan och satt oss i bilen för en 7h resa genom öken och bergslandskap.

Inte så jobbigt som det låter Cora är ett fantastiskt trevligt sällskap, det blev lite kiss-och sträcka på benen pauser men annars var vi framme kl 21:30 efter att ha lämnat vid13 tiden.

Cora har en mexicansk vän som bor i San Diego och hon har varit i Tucson några dagar under tiden jag varit här så nu är hon också min vän.

Yamilett är ingen nattmänniska och vi var trötta efter resan så vi hamnade i direkt säng.
Hon bor i en fin stadsdel i San Diego som är en liten stad i sig La Jolla, har den minsta lägenhet jag set ett rum som visserligen fick plats med en säng och en uppblåsbar madrass och en fåtölj men det var också allt.
Ett minikök och ett badrum och för det får hon betala 1500$ ca 12600kr

Lördags morgon blev det frukost på stan precis som sig bör i detta land..... inte min favorit men det är bara att gilla läget
Äkta Kalifornisk frukost sallad, bönor, quinoa, porcherade ägg och avokado.

VI blev sittande en bra stund, det är ingen jätte värme änn i Kalifornien ca 15-19 grader men helt ok.
Promenad utmed havet blev nästa aktivitet, fantastiskt vackert och härligt.

På eftermiddagen blev det shopping och en sväng till Ikea

Titti köpte kaviar och knäckebröd, 7 månader minst sen sist, underbart. mina vänner förstår inte vad jag gillar med kaviar.... knäckebröd går väll ann men väldigt torrt och hårt.

I fredags hände ett mirakel som fick mig att lipa....
Jag har en kusin som är mycket speciell för mig och han är amerikan men har bott i Sverige i några år men sen 1,5 har han bott i en stad som heter Dona Point som ligger 1 h från San Diego :)
När jag var i San Fransisco för tre veckor sedan så var det för långt för att träffas så det blev bara några telefonsamtal.
När vi planerade en resa till LA och Santa Monica på lördagen så frågar jag det är inte så att Dona Point ligger i närheten?.. Joo det är på vägen bara en timme härifrån, åh då vill jag se om jag kan träffa min kusin....
Jag ringer upp och han blir jätte glad att vi är så nära men han jobbar hela lördagen från 9-9 vi bestämmer att jag kommer förbi och bara kramar honom och sen fortsätter vi till Santa Monica.

Senare på eftermiddagen ringer han och berättar att en kollega frågat om han kan tänka sig att jobba nästa lördag åt han, jo om du jobbar i morgon...
Så blev det, vi fick en stor del av dagen tillsammans och jag grät av lycka, visserligen satt vi mest i bilen i bilköer, men vi såg en del av Santa Monica och fick mycket tid att prata i bilen.
Yamilett och Cora

Lördag blev det frukost på ett nytt ställe
Livsfarligt.

Sen tog vi oss till stranden igen och en promenad
Pelicaner
Tåget går förbi precis vid stranden

På eftermiddagen blev det havet nära där Yamilett bor och där finns både Sälar, Sjölejon och Pelikaner

PÅ kvällen åt jag min godaste taco ever, en riktig mexikansk taco inget fredagsmystaco inte....
Det är inte tacos utan något konstigt svenskt påhitt, kommer aldrig mer in innanför mina dörrar, hedanefter blir det mexikanska riktiga tacos i mitt hem.

Skåda dessa Underbaringar fisktaco
Våra torra tacoskal är inget man äter i Mexico enligt min mexikanska vän Yamilett, det ska vara mjuka tortillas gjorda av majs, i detta fall gjorda av blå majs, fisk, strimlad kål ostsås, salsa och svarta bönor. Mina smaklökar dog nästan av lycka.

Nu är jag tillbaka i Tucson och här blir jag till nästa torsdag då jag hoppas att våren kommit lite längre i Washington.
46 dagar kvar i dag och jag får pussa på min lilla Ben inte bara se han så här
Trevlig onsdag gott folk, nu blir det middag här och ett gott glas rosè i värmen 28 grader i dag